17 profiler inn på eiersiden i Team Tomorrow 

(Oslo, 9.oktober 2022) Det innovative grønne byrået Team Tomorrow har nylig utvidet eierkretsen med 17 nye eiere, og tar et betydelig steg fremover i sin misjon om å fremme en bærekraftig livsstil.

Det har gått halvannet år siden bærekraftsprofil Hanne-Lene Dahlgren og medieprofil Nikolai Mathisen startet Norges første grønne byrå for influencere. I januar i år fikk de med seg tidligere Oda-topp Louise Fuchs som partner og styreleder. Nå har selskapet tatt det strategiske skrittet å invitere profiler til å bli eiere i selskapet.

Nye eiere i Team Tomorrow: 

Maria Abrahamsen (@psyktdeg), Ingrid Bergtun (@ingridbergtun), Emma Martine Lillemo (COO), Vibeke Klemetsen (@vibekeklemtsen), Ida Gran-Jansen (@idagranjansen), Kristoffer Tvilde (@krisslovesfood), Eirik Lyssand (@eirik.lyssand), Marie Thrane (@mariethrane), Isabelle Ringnes (@isabelle.ringnes), Helene Ragnhild Andersen Sollie (@heleneragnhild), Nina Stuberg Guldseth (@sunn.student), Knut Skeie Solberg (@knutskeiesolberg), Kristin Vaag (@vaag.oslo), John Hobberstad (@eventyrgutten), Linda Marie Stuhaug (@lindastuhaug), Vegard-André Eines (@pedledern) og Sandra Lyng (@sandralyng)

— Vi er utrolig stolte over å dele denne nyheten! Navnet Team Tomorrow reflekterer vår ambisjon om å bygge noe unikt sammen med våre profiler. Å samles på eiersiden forsterker vår styrke i arbeidet med å bygge et selskap som bidrar til en positiv forskjell i samfunnet, sier partner og styreleder Louise Fuchs

— Målet med selskapet har alltid vært å inkludere profilene mer i selskapet ved å jobbe tettere sammen. Med hele 17 profiler som medeiere, pluss ansatte og gründere forsterker vi vår felles visjon om bærekraft. Sammen er vi ikke bare et team, men en bevegelse som er dedikert til å forme en grønnere fremtid for alle, sier gründer og daglig leder Nikolai Mathisen.

Utvider styret og styrker tilbudet til profiler

Psykolog og forfatter Maria Abrahamsen går inn i styret sammen med Ingrid Bergtun som er en av Norges mest kjente hobbysyere og ekspert innen redesign og gjenbruk.

I Team Tomorrow er målet at alle samarbeid profilene gjennomfører skal inspirere og engasjere forbrukere til en mer bærekraftig livsstil.

— Jeg er skikkelig stolt av å få være med å bygge opp et management som tar miljøkrisen vi står i på alvor. Klesindustrien er en versting når det kommer til utslipp og avfall og jeg gleder meg skikkelig til å jobbe videre med løsninger, inspirere til gjenbruk og formidle hvor grumsete klesindustrien er samarbeid med denne kunnskapsrike gjengen, sier Ingrid Bergtun

— Vi lever i en tid hvor influencere har stor innflytelse på folks helsevalg. Det er et privilegie og et ansvar. Selv brenner jeg for å styrke folkehelsen, og det er derfor svært meningsfult å få sitte i styret av Team Tomorrow, forteller psykolog og forfatter Maria Abrahamsen

Hun vil også jobbe aktivt med et eget tilbud til profilene i Team Tomorrow. 


— Jeg vil bidra med psykologkompetanse i form av veiledning av profilene og hvordan de kan ta vare på seg selv. Det å være en offentlig person kan se idyllisk ut, men det innebærer også risikofaktorer for profilenes mentale helse og privatliv. Dette vil vi i Team Tomorrow ha ekstra fokus på ved å ta best mulig vare på menneskene bak profilen, sier Abrahamsen. 

— Vi er ikke et vanlig byrå, og vi ønsker ikke å være et vanlig byrå heller. For et vanlig byrå kan ikke endre verden, da må man gjøre noe uvanlig. Vi har fått tilliten til og samlet noen av Norges sterkeste stemmer på laget, og sammen skal vi nå som eiere og profiler jobbe enda tettere sammen for et mer bærekraftig samfunn, forteller gründer Hanne-Lene Dahlgren

Dette initiativet understreker Team Tomorrow's forpliktelse til å fremme en inkluderende og innovativ bedriftskultur, som er godt posisjonert for å møte fremtidens utfordringer. Med støtte fra våre profilerte eiere, er Team Tomorrow bedre rustet til å realisere sin ambisjon om å bli en ledende aktør innen det grønne skiftet og gjøre en positiv forskjell i samfunnet.

Inkluderingen av anerkjente profiler som eiere gir Team Tomorrow tilgang til en rikdom av erfaring og kunnskap, som er avgjørende for selskapets vekst. Profilene bringer med seg en unik blanding av bransjeekspertise, innsikt og nettverk som vil fortsette å styrke selskapets posisjon og vekst.

— Sammen i Team Tomorrow når vi ut til over 1 million nordmenn i uken, og det ansvaret tar vi på alvor. Vi jobber med et sett med merkevareløfter og en helt egen standard som vi bruker i alle våre samarbeid. Det er viktig for oss at vi bruker stemmene våre til å fremme positive produkter, merkevarer og livsstilsendringer, forteller Mathisen. 

Ifølge en undersøkelse utført av Opinion i mars 2023, uttrykker 8 av 10 et ønske om å leve mer bærekraftig, mens 7 av 10 ikke vet hvordan de skal gå frem.

— Det verden trenger fremover, er individer som kan skape oppmerksomhet og vilje til å lytte, og det er nettopp det våre profiler kan gjøre. Vi vet at mange vil leve bærekraftig, men strever med hvordan. Det er vårt ansvar å inspirere og demonstrere at en bærekraftig livsstil er både attraktiv og tilgjengelig, avslutter Fuchs.

Artikkel i Kampanje: Inviterer hele influencer-stallen inn på eiersiden, svært meningsfullt.

Starter Norges første grønne influencerbyrå

(Oslo, 3. februar 2022) Vegetarprofil og forfatter Hanne-Lene Dahlgren får med seg manager Nikolai Kaatorp Mathisen og åtte kjente profiler for å inspirere forbrukerne til en mer bærekraftig livsstil. 

I Team Tomorrow skal alle samarbeid profilene gjør, inspirere og engasjere forbrukere til en mer bærekraftig livsstil. 

—Vi vet at for å nå FNs bærekraftsmål trengs det at vi får med alle på laget, spesielt forbrukerne, og det haster. Vi vil utfordre norske influencere til å ta et standpunkt i en bransje som er preget av lite standpunkt men mange rabattkoder, sier profil og Tomorrow-gründer Hanne-Lene Dahlgren.

Tar grønt standpunkt

Dahlgren, som vant Vixen-prisen for Årets Bærekraftprofil i 2021, sier at Tomorrow-profilene inngår i et felleskap med en egen agenda; de skal fremme positive produkter og merkevarer, som bidrar til en planeti balanse og gjør det lettere for forbrukerne å navigere til mer bærekraftige valg. Team tomorrow skal slå ring rundt profiler som tør å stikke seg frem for å bidra til positiv endring, og skal gjennom sine samarbeid bidra til overgangen fra “bruk og kast”-samfunnet til “ta vare på”-samfunnet.


–Vi tror på sterke fellesskap, og vil skape et miljø som slår ring rundt alle de modige folka som tør å ta standpunkt til beste for morgendagen. Det haster å engasjere seg, og vi tror at vårt felles initiativ med Team Tomorrow kan være en del av løsningen. Det handler ikke om at vi i Team Tomorrow er perfekte forbrukere, som alle andre er vi også på leting etter de gode svarene som bidrar til en planet i bedre balanse. Men våre plattformer kan likevel brukes til å fremme de grepene hver og en kan ta i eget liv for vår felles fremtid, sier Dahlgren.

Bruker forbrukermakten
Medgründer og manager Nikolai Kaatorp Mathisen sier bransjen trenger klarere rammer, og et trygt fellesskap for profiler som vil bruke stemmen sin til å engasjere forbrukerne til å velge mer bærekraftig.

–De siste årene har influencerne fått en enorm påvirkningskraft, samtidig som få eller ingen har tatt grep for å sette standarden for hvordan denne makta skal brukes. Derfor har vi etablert en egen Team Tomorrow-standard som setter en grønn ramme rundt alle våre samarbeid, og som inngår i kontrakten med både profiler og samarbeidspartnerne. Det aller viktigste vi kan gjøre er å inspirere og gjøre det attraktivt for så mange som mulig å velge produkter og merkevarer med et positivt bidrag, sier Mathisen.

Kjente navn - stor rekkevidde
Team Tomorrow bruker Grønnvaskingsplakaten som rettleder, og bruker Framtiden i våre hender og klimabyrået Footprint som rådgivere. En rekke kjente profiler har allerede signert med det ferske influencerbyrået: Karen Elene Thorsen (@fattig.student), Emilie Voe Nereng (@emilienutrition) Ingrid Bergtun (@ingridbergtun) Linda Stuhaug (@lindastuhaug), Maria A. Østhassel (@psyktdeg), Jenny Bolle (@eatmoreplants.no), Kristoffer Tvilde (@krisslovesfood), Marie Thrane (@middagfor25kr) og gründeren selv Hanne-Lene Dahlgren (@hannelenesvegetar).

Fakta:

  • Team Tomorrow ble startet i januar 2022 av Hanne-Lene Dahlgren og Nikolai Kaarup Mathisen.

  • Grønt influencerbyrå som skal inspirere til mer bærekraftige valg gjennom å fremme positive merkevarer og produkter.

  • Ni profiler med fra start.

  • Har utviklet en egen standard som rettesnor for alle samarbeid med profiler og merkevarer.

  • Bruker Grønnvaskingsplakaten som rettesnor og Framtiden i våre hender samt klimabyrået Footprint som rådgivere

Team Tomorrows guide til bærekraftige valg:

  • Spis mer plantebasert

  • Gjenbruk mer

  • Kjøp varer som varer

  • Velg produkter fra produsenter som har tydelige mål på bærekraft, og som har tatt aktive grep for å gjøre sin forretningsmodell bærekraftig og i tråd med målene i Paris-avtalen

  • Still spørsmål, krev åpenhet om produksjonsforhold, menneskerettigheter og dyrevelferd, utslipp og miljøbelastning

Kontakt:

Daglig leder: Nikolai Mathisen, 930 92 055, nikolai@teamtomorrow.no

Styreleder og bærekraftansvarlig: Louise Fuchs, louise@teamtomorrow.no
Mer informasjon på: Teamtomorrow.no